Treinleventjee..

Hoihoi.. Zijn we weer met een buts inspiratie.. Ik reis elke dag zo’n 4-5 uur met de trein om naar school te gaan en weer naar huis. Zo af en toe heb je dan ontzettend leuke gesprekken met mensen.. Ik zal je is wat uit de doeken doen!

Bij Rotterdam Blaak zit een hogeschool, hier hoor ik vaak wat van mensen die de studie Verpleegkunde doen. Nu zat ik met drie meiden in een 4-zits, deze gingen gezellig anatomie aan elkaar overhoren. Allemaal Latijnse termen die ze uit hun hoofd moeten leren. Nou, het zat er nog niet echt in bij deze meiden. Een van de dames vroeg een woord, een ander raadde dat het iets met de borst te maken heeft. Madame die het overhoorde verzon van allerhande ezelsbruggetjes, ze zei: “Denk aan de borst en waar tomaten in groeien” ik mee denken, géééén idee. Na wat pogingen roept er zomaar iemand uit de coupé dat het vast borstkas is, en ja hoor;) We hebben wat afgelachen met mekaar daar. Gewoon met onbekende mensen, hoe leuk is dat!

Als ik dan overstap in het beruchte bommeltreintje wat om de drie minuten stopt kom je soms ook van die leuke mensen tegen. Mensen die van ááálles willen weten over de omgeving, nou ik kan het proberen maar of het heel erg lukt weet ik niet. Alle stadjes worden besproken met deze geweldig gezellige oude mensjes die heerlijk van hun pensioentje aan het genieten zijn! Toen ik om moest reizen kwam ik een keertje wat gezellige dametjes tegen die onderweg naar huis waren, ze waren net ingestapt en vertelde dat ze zelf ook om moesten reizen. Het kwam er op neer dat ze helemaal tot het eind van het bommellijntje moesten meerijden, dat is een héél uur bommelen dus. Oef toen moesten ze toch maar eens even naar manlief bellen om te vertellen dat het íétsje langer ging duren.. Óóóit ga ik dat ook doen!

Deel je verhalen over jóúw treinleven en wij genieten mee!

Liefs,

DR.Creative

cropped-logo-docx.png

Geef een reactie

